مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 12:202023-01-30پزشكي

شدت موج هشتم کرونا پایین تر از موج های قبلی


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شدت پایین تر موج هشتم کرونا در مقایسه با موج قبلی گفت: یک سوم جمعیت افراد واکسن نزده ممکن است دچار عوارض طولانی مدت کرونا (لانگ کووید) شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شهنام عرشی با بیان این که موج هشتم کرونا شدت کمتری نسبت به موج هفتم دارد، اظهار کرد: اگرچه میزان بستری و موارد شدید و مرگ ومیر در موج هشتم کرونا کمتر است اما افزایش موارد ابتلا در این موج از هفته 149 اپیدمی، آغاز شده است و در برخی استان ها مانند استان های شمالی روند افزایشی ادامه دارد البته این موج در این استان ها نیز بسیار خفیف است و در برخی از استان ها مانند استان های مرکزی و جنوبی کشور، روند ابتلا کاهشی است.

  وی افزود: به طورکلی می توان گفت که شدت موج هشتم کرونا بسیار پایین تر از موج های قبلی است.

عرشی ادامه داد: در اوج (پیک) موج هفتم کرونا در کشور، طی یک هفته نزدیک به 9000 نفر در بیمارستان ها بستری می شدند در حالی که این آمار در اوج موج هشتم، 350 نفر بوده است که نشانگر پایین تر بودن شدت موج هشتم نسبت به موج قبلی است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک در موج هشتم کرونا خاطرنشان کرد: افراد بالای 18 سال که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و واجدین شرایط دوز چهارم واکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شدت موج هشتم کرونا پایین تر از موج های قبلی

شدت موج هشتم کرونا پایین تر از موج های قبلی