مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 11:202023-01-30سياسي

ضرورت توسعه مراکز آموزش زبان فارسی در جهت تحقق مرجعیت علمی


معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل وزارت علوم گفت: توسعه و نیاز به زبان فارسی مهم ترین شاخص تحقق مرجعیت علمی است، باید لوازم ایجاد جذابیت و آموزش موثر در مراکز آموزش فارسی فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر خصوص تحقق مرجعیت علمی، یک اقدام راهبردی در نظام جمهوری اسلامی است که نگاه اقتصادی به آن اولویت ندارد.

معاون بورس و امور دانشجویان بین المللی با بیان اینکه یکی از عوامل ماندگاری ایران و تعالی جمهوری اسلامی، تحقق مرجعیت علمی است؛ تصریح کرد: ایران در تحقق مرجعیت علمی باید به گونه ای عمل کند که جهان در علم، دانش و فناوری به آن نیاز پیدا کند.

سلمان پور با اشاره به اینکه هویت دینی ما اقتضا می کند تا کشورهای دیگر در حوزه علم و فناوری به ما نیاز پیدا کنند؛ اظهار کرد: تحقق مرجعیت علمی دارای چندین شاخص است، اولین شاخص میزان نیاز سایر کشورها به دانش و فناوری کشور ایران است و میزان توسعه زبان فارسی و نیاز به آن برای رسیدن به دانش و علم در ایران نشاندهنده این شاخص است.

بنابراین درحقیقت توسعه و نیاز به زبان فارسی مهم ترین شاخص تحقق مرجعیت علمی است.

وی ادامه داد: البته توسعه زبان فارسی در خارج از ایران می تواند در جهت تحقق سایر راهبردها نیز باشد، مثلا توسعه زبان فارسی فراتر از مرزها به معنای خدمت به بشریت است؛ زیرا زبان فارسی راه و ابزاری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توسعه مراکز آموزش زبان فارسی در جهت تحقق مرجعیت علمی

ضرورت توسعه مراکز آموزش زبان فارسی در جهت تحقق مرجعیت علمی