مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 16:002023-01-29اقتصادي

پاسخ فرزین به سوالات نمایندگان درباره وضعیت بازار ارز


رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از حضور رییس بانک مرکزی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نصرالله پژمان فر در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود کفت: کنیسیون اصل نود امروز جلسه ای با فرزین رییس بانک مرکزی در راستای ایفای نقش نظارتی خود و اطلاع از آخرین شرایط بازار ارز و نحوه مدیریت آن پس از تکانه های اخیر ارزی تشکیل داد.

وی توضیح داد: نمایندگان ضمن بیان نگرانی ها از افزایش قیمت ارزهای خارجی، سوالاتی درباره نحوه ورود بانک مرکزی و آخرین وضعیت ذخایر ارزی کشور مطرح کردند.

پژمان فر اضافه کرد: ناترازی بانک ها و اضافه برداشت و در نتیجه کسری در منابع، تقاضای کاذب در بازار ارز، مدیریت منفی صرافی ها در فروش ارز و سوداگری و عدم حضور درست بانک مرکزی در بازار آزاد از عمده دلایلی است که از منظر مدیریت بانک مرکزی موجب افزایش قیمت ها شده که برای آن برنامه هایی ارائه شد؛ در نهایت نمایندگان پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند و مقرر شد این گونه جلسات در راستای ایجاد آرامش در بازار و نقش نظارتی کمیسیون اصل 90، تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضای نابسامان در بازار ارز به علل مختلف ایجاد شده و باید کنترل شود، افزود: در این باره مهمترین موضوع ایجاد اعتماد است؛ انتظار می رود قیمت واقعی ارز در بازار عرضه شود چون قیمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ فرزین به سوالات نمایندگان درباره وضعیت بازار ارز

پاسخ فرزین به سوالات نمایندگان درباره وضعیت بازار ارز