مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 11:202023-01-29پزشكي

غربالگری سه نوع سرطان در کرمانشاه انجام می شود


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: در حال حاضر غربالگری سه نوع سرطان روده بزرگ، پستان و سرطان دهانه رحم را انجام می دهیم.

- سارا شاه آبادی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص برنامه های هفته پویش مبارزه با بیماری سرطان، اظهار کرد: متأسفانه با توجه به تغییرات که در زندگی مردم اتفاق افتاده؛ کم تحرکی، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا، استرس، فشارهای روانی و.

هر ساله با آمار فزاینده ای از افراد مبتلا به سرطان مواجه می شویم.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت هر ساله روز چهارم فوریه را با هدف افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص پیشگیری و مبارزه با سرطان به عنوان روز ملی مبارزه با سرطان اعلام کرده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه افزود: اگر با حساسیت نسبت به سلامتی خود از بروز سرطان تشخیص زودهنگام داشته باشیم، بسیاری از آن ها قابل درمان هستند و فرد می تواند همچون انسان عادی به زندگی خود ادامه دهد.

وی گفت: در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همزمان با سرتاسر کشور سه سرطان سرطان سینه در بانوان ، سرطان دهانه رحم و سرطان روده بزرگ غربالگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری سه نوع سرطان در کرمانشاه انجام می شود

غربالگری سه نوع سرطان در کرمانشاه انجام می شود