مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 10:202023-01-28پزشكي

غربالگری سرطان در مراکز بهداشتی استان اردبیل رایگان انجام می شود


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هم استانی ها برای دریافت خدمات رایگان تشخیص زودرس و غربالگری سرطان می توانند به مراکز جامع سلامت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جعفرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با آغاز پویش مبارزه با سرطان از 8 تا 15 بهمن، تشخیص زودرس و غربالگری سرطان در مراکز جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت سطح استان اردبیل رایگان است.

وی افزود: جلب مشارکت و افزایش آگاهی مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن، اطلاع از شیوه های آن و اهمیت تشخیص زودهنگام، اصلاح باور غلط درمان ناپذیر بودن این بیماری، جلب همکاری سیاستگزاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطر سرطان از اهداف اصلی این پویش ملی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: دوری از سیگار و قلیان، کاهش مصرف چربی و قند و نمک در رژیم غذایی و مصرف روزانه میوه و سبزی و داشتن حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز به خصوص پیاده روی سریع، از گام های مهم پیشگیری از سرطان به شمار می آیند.

جعفرزاده گفت: با توجه به رایگان بودن خدمات تشخیص زودرس و غربالگری سرطان، انتظار داریم هم استانی ها از این فرصت بهره لازم را ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری سرطان در مراکز بهداشتی استان اردبیل رایگان انجام می شود

غربالگری سرطان در مراکز بهداشتی استان اردبیل رایگان انجام می شود