مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 06:552023-01-27فرهنگي

دانشگاه های تئاتر محل «اخذ مدرک» شده است/آقای وزیر نادیده نگیرید!


ایوب آقاخانی معتقد است بهبود شرایط تئاتر و نمایشنامه نویسی باید طی یک تعامل درست و مناسب میان وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت علوم و در برنامه ریزی ای بلند مدت انجام شود.

- خبرگزاری مهر -گروه هنر-فریبرز دارایی: ایوب آقاخانی نویسنده، بازیگر، مدرس و کارگردان تئاتر در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به عنوان دبیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره و همچنین به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران بخش جایزه بزرگ صحنه ای ایران حضور دارد.

وی با حضور در نشست خبرگزاری مهر و در بخش ابتدایی سخنان خود، به روند و وضعیت نمایشنامه نویسی از دهه 60 تا کنون پرداخت و از فراز و فرودهایی که در این گرایش از تئاتر وجود داشته، گفت.

آقاخانی معتقد است که در دهه 70 و تا اواسط دهه 80 شاهد رشد نمایشنامه نویسی در تئاتر ایران بوده ایم و یکی از دلایل مهم این روند وجود حمایت مناسب و درست از نمایشنامه نویسان بوده است که بعد از دهه 80 این حمایت کم و کم تر شده است.

وی همچنین به استقبال نمایشنامه نویسان از بخش نمایشنامه نویسی جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر اشاره و تأکید کرد که در بین آثار و نویسندگان شرکت کننده استعدادهای قابل تأملی وجود دارند که باید از آن ها حمایت شود تا به حال خود رها نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه های تئاتر محل «اخذ مدرک» شده است/آقای وزیر نادیده نگیرید!

دانشگاه های تئاتر محل «اخذ مدرک» شده است/آقای وزیر نادیده نگیرید!