مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 09:552023-01-26اقتصادي

خیریه های بیشتری باید در حوزه پیشگیری از سرطان به میدان بیایند


مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، با اشاره به نقش آگاهی بخشی خیریه ‏ها در پیشگیری از سرطان گفت: متأسفانه تعداد کمی از خیریه ها در حوزه غربالگری و پیشگیری فعال هستند.

- محمد جهانگیری در گفتگو با خبرنگار مهر ، همزمان با برگزاری دومین همایش ملی سرطان و آغاز هفته سرطان، افزود: خیریه ها حلقه واسط بین مردم و سیستم ارائه خدمات هستند که در پیشگیری از سرطان می توانند نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به مراجعات زیاد مردم به خیریه ها و افزایش نرخ ابتلاء به سرطان در سال های اخیر و پیش رو، ادامه داد: از آنجا که هدف خیریه ها کاهش هزینه های مردم است، شاید وقت آن رسیده که موضوع پیشگیری و آگاهی بخشی محور اصلی فعالیت اغلب خیریه های فعال در این حوزه قرار گیرد.

ارتقای علمی خیریه ها از نقاط قوتی است که جهانگیری هم بر آن تاکید کرد و افزود: خیریه های فعال و با سابقه در حوزه سرطان توانسته اند رشد علمی چشمگیری داشته باشند.

در بسیاری از آنها کمیته های علمی و معاونت های علمی و پژوهشی مورد تأیید وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد که شایسته است در محور آگاهی بخشی علمی به جامعه تلاشی مضاعف داشته باشند.

جهانگیری گفت: مکسا به عنوان یکی از این خیریه ها با 17 دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور تفاهمنامه همکاری دارد و تلاش ما بر این است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیریه های بیشتری باید در حوزه پیشگیری از سرطان به میدان بیایند

خیریه های بیشتری باید در حوزه پیشگیری از سرطان به میدان بیایند