مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 12:052023-01-25سياسي

روابط دوجانبه محور دیدار وزرای خارجه ازبکستان و ایران


سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی در شهر «تاشکند» برنامه و ابعاد روابط دوجانبه را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بختیار سعیداف سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی در شهر تاشکند برنامه و ابعاد روابط دوجانبه را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار چگونگی و چشم انداز توسعه بیش از پیش روابط ازبکستان و ایران در قالب دوجانبه و در چارچوب نهادهای منطقه ای از جمله اکو را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین برنامه، ابعاد سازمانی و محتوایی روابط قریب الوقوع و همچنین دور بعدی رایزنی ها بین وزارتخانه های امور خارجه ازبکستان و ایران بررسی شد.

طرفین به سیاست بین المللی و منطقه ای توجه خاص داشتند و بر اهمیت انجام اقدامات مشترک برای گسترش همکاری های متقابل در زمینه های تجاری، حمل و نقل و لجستیک تاکید کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ریاست موثر بر سازمان همکاری اقتصادی و برگزاری موفقیت آمیز نشست شورای وزرای امور خارجه اکو را به طرف ازبکستانی تبریک گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط دوجانبه محور دیدار وزرای خارجه ازبکستان و ایران

روابط دوجانبه محور دیدار وزرای خارجه ازبکستان و ایران