مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 10:302023-01-25سياسي

دبیرکل اکو: ریاست سازمان به آذربایجان واگذار می شود


دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) گفت: ریاست این سازمان از ازبکستان به آذربایجان منتقل می شود و سال 2023 در فضای سازمان به عنوان «سال انتقال سبز و بهم پیوستگی» خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در نشست مطبوعاتی در شهر تاشکند در جمع نمایندگان رسانه های گروهی داخل و خارجی گفت: ریاست اکو از ازبکستان به آذربایجان منتقل می شود و سال 2023 میلادی در فضای سازمان به عنوان سال انتقال سبز و بهم پیوستگی خواهد بود و به همکاری های متقابل در زمینه محیط زیست و انرژی توجه ویژه خواهد شد.

وی همچنین یادآوری کرد که به پیشنهاد رییس جمهور ازبکستان سال 2022 میلادی به عنوان سال تحکیم بهم پیوستگی در منطقه اکو اعلام شد و همچنین تاکید کرد که شورای وزرای امور خارجه این ابتکار را بسیار ارزشمند خواند.

ناظری افزود: در چارچوب بیست و ششمین نشست ابتکار رییس جمهور ازبکستان که در پانزدهمین اجلاس اکو در عشق آباد در 28 نوامبر سال 2021 میلادی مطرح شد، به تصویب رسید و مقرر شد در چارچوب کمیته جدید سطح بالا با هدف تنظیم توصیه ها در مورد چشم انداز همکاری ها در منطقه اکو نشست های منظم برگزار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرکل اکو: ریاست سازمان به آذربایجان واگذار می شود

دبیرکل اکو: ریاست سازمان به آذربایجان واگذار می شود