مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 09:202023-01-24پزشكي

کمبود دارو در خراسان شمالی ارتباطی به نبود شرکت های مادر پخش دارویی ندارد


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کمبود دارو در این استان ارتباطی به نبود شرکت های مادر پخش دارویی در این استان ندارد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کمبود دارو در این استان ارتباطی به نبود شرکت های مادر پخش دارویی در این استان ندارد.

دکتر وکیلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه سهمیه داروی خراسان شمالی از کل کشور یک درصد است، اظهار کرد: عدم فعالیت این شرکت ها در این استان به معنای آن نیست که ما نتوانیم سهمیه دارویی خود را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت های مادر پخش دارویی متعلق به بخش خصوصی هستند، گفت: اما این شرکت ها به دلیل اینکه می گویند فعالیت در خراسان شمالی برای آن ها از نظر ظرفیت استفاده دارویی از توجیه بالایی برخوردار نیست، تمایل چندانی برای فعالیت در این استان ندارند.

وکیلی تصریح کرد: اما سازمان غذا و دارو در حال پیگیری برای مجاب کردن این شرکت ها به منظور فعالیت در استان است اما از آنجاییکه بخش خصوصی هستند نمی توان بسیار اصرار کرد.

وی در ارتباط با کمبود دارو در این استان نیز گفت: مشکل کمبود دارو کشوری است و فقط متعلق به خراسان شمالی نیست هر چند که وضعیت نسبت به دو ماه گذشته بهتر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود دارو در خراسان شمالی ارتباطی به نبود شرکت های مادر پخش دارویی ندارد

کمبود دارو در خراسان شمالی ارتباطی به نبود شرکت های مادر پخش دارویی ندارد