مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 15:152023-01-22سياسي

اختصاص بودجه برای افزایش و تجهیز نیروهای عراق در مرزهای ایران و ترکیه


کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق خبر داد که در بودجه 2023 این کشور برای افزایش نیروهای مرزبانی در شرق و شمال این کشور و تجهیز آنها اعتبار اختصاص خواهد یافت.

- کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق خبر داد که در بودجه 2023 این کشور برای افزایش نیروهای مرزبانی در شرق و شمال این کشور و تجهیز آنها اعتبار اختصاص خواهد یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سکفان سندی ، نایب رییس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، در گفت وگو با روزنامه رسمی الصباح عراق گفت که نیروهای مرزبانی در کنترل مرزها به خصوص در شرق با ایران و در شمال با ترکیه مشکل دارند.

وی گفت که مرزبانی عراق نیازمند نیروی بیشتر و فناوری های پیشرفته از جمله دوربین های حرارتی و شب نماست.

سندی افزود که دولت با جذب نیروهای داوطلب در گذرگاه های مرزی و ایجاد نیروهای مرزبانی مجهز برای به دست گرفتن کنترل مرزها با هماهنگی کشورهای همسایه تلاش کرده است.

او ادامه داد که بخش بزرگی از مشکل مرزبانی ها وسعت مناطق مرزی و کمبود نیروست و برای همین باید نیروها افزایش یابند و پاسگاه های مرزی بیشتر شوند و نیروها نیز مجهز شوند.

به نقل از میدل ایست نیوز، این نماینده مجلس عراق تأکید کرد که بخش بزرگی از مرزهای شرقی و شمال عراق مناطق کوهستانی و صعب العبور است و برای همین تسلط کامل بر آنها در مقایسه با مرزهای هموار غربی دشوار اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص بودجه برای افزایش و تجهیز نیروهای عراق در مرزهای ایران و ترکیه

اختصاص بودجه برای افزایش و تجهیز نیروهای عراق در مرزهای ایران و ترکیه