مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 13:502023-01-22سياسي

وزارت کار مامور ایجاد اشتغال با اولویت فارغ التحصیلان


ایجاد سالانه یک میلیون شغل برنامه ای بود که در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری وعده داده شده و آن زمان اعلام شد که تحقق 4 میلیون شغل در طول چهار سال شدنی است؛ - وعده ای که بعد از انتخابات به اولین دستور کار دولت سیزدهم تبدیل شد و با برگزاری نشست شورای عالی اشتغال نشان داد که موضوع اشتغال از اهم برنامه هایی است که در طول چهار سال ریاست جمهوری با جدیت دنبال شده و اهتمام لازم برای تحقق آن به کار بسته خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به اذعان بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران حوزه کار، مساله اشتغال از مهمترین دغدغه های امروز کشور است که باید به دغدغه همه دستگاه های حاکمیتی و نهادهای مردمی تبدیل شود.

بی تردید آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروهای آماده به کار در کشور، اهمیت استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف را بیش از پیش ضروری می سازد.

بر همین اساس رییس جمهور تأمین سالانه یک میلیون شغل را نیاز ضروری کشور دانسته و وزارت کار را مامور راه اندازی و تکمیل سامانه های اطلاعاتی و نظارتی در زمینه اشتغال و جمع آوری مهارت ها و ظرفیت های کارجویان در این سامانه ها کرده است.

وی در روزهای اخیر دهمین مقصد خود از جلسات نظارت ستادی بر دستگاه های اجرایی را وزارت کار انتخاب کرد و با رفتن به این وزارتخانه ضمن استماع گزارش عملکرد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت کار مامور ایجاد اشتغال با اولویت فارغ التحصیلان

وزارت کار مامور ایجاد اشتغال با اولویت فارغ التحصیلان