مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 07:202023-01-17بين الملل

نگرانی گوترش از اقدامات اسراییل علیه مقامات فلسطینی


معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیر کل این نهاد بین المللی از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مقامات فلسطین نگران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، استفانی ترمبلی معاون سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی افزود: دبیرکل سازمان ملل از اقدامات اخیر اسراییل علیه مقامات فلسطینی عمیقا نگران است.

وی تصریح کرد: دبیر کل سازمان ملل بار دیگر از طرف ها می خواهد از اقدامات یکجانبه ای که اعتماد و مسیر از سرگیری روند سیاسی را تضعیف می کند، خودداری کنند.

معاون سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: گوترش می گوید که نباید نسبت به مقامات فلسطینی در رابطه با دیوان بین المللی دادگستری اقدام تلافی جویانه انجام داد.

مجمع عمومی سازمان با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی از سوی دیوان دادگستری بین المللی درخصوص ماهیت اشغالگری اسراییل را تصویب کرد.

به این قطعنامه که ضمانت اجرایی ندارد، 87 کشور رای موافق، 26 کشور رای مخالف و 53 کشور رای ممتنع دادند اما کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به این مصوبه، تحریم علیه مسئولان تشکیلات خودگران فلسطین تصویب کرد که از دادگاه بین المللی لاهه خواسته اند که تعریفی درباره ماهیت اشغالگران ارائه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی گوترش از اقدامات اسراییل علیه مقامات فلسطینی

نگرانی گوترش از اقدامات اسراییل علیه مقامات فلسطینی