مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 23:252023-01-09اقتصادي

خرید گندم و حبوبات در آذربایجان شرقی سه برابر شد


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با وجود خشکسالی سال های اخیر در سایه اجرای طرح جهش تولید، امسال میزان خرید گندم از سوی شرکت بازرگانی دولتی تا سه برابر افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اکبر فتحی روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی با موضوع امنیت غذایی در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، اظهار کرد: از حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بخش عمده ای اراضی دیم است و طرح جهش تولید در دیمزارها برای استفاده بیشتر از آنها با استفاده از ارقام مناسب و به زراعی و استفاده بهینه از نزولات جوی طرح شده در استان مورد پیگیری و اجراست.

وی گفت: کل میزان تولیدات کشاورزی استان پنج میلیون تن است که سه میلیون تن آن مربوط به حوزه زراعت، یک میلیون تن مربوط به حوزه باغبانی و یک میلیون تن نیز مربوط به حوزه دام و طیور است.

وی همچنین اظهار کرد: در تولید تخم مرغ، آذربایجان شرقی رتبه سوم کشوری را داراست اما در تولید مرغ تا 2 سال قبل، بخش عمده ای از نیاز استان از استان های مجاور تأمین می شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با سرمایه گذاری های خوبی که اتفاق افتاده، در حال حاضر میزان تولید و مصرف مرغ استان در شرایط برابر است؛ با کاهش مصرف اتفاق افتاده، در حال حاضر با مازاد تولید مواجه هستیم که توسط شرکت پشتیبانی دام خر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید گندم و حبوبات در آذربایجان شرقی سه برابر شد

خرید گندم و حبوبات در آذربایجان شرقی سه برابر شد