مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 11:052023-01-08ورزشي

در چه صورتی ابتلا فوتبالیست ها به عفونت های تنفسی زیاد می شود؟


تمرین های بلندمدت و با شدت بالا سبب افزایش ابتلا و افزایش میانگین بروز خطر عفونت های مجاری تنفسی فوقانی در یک فوتبالیست می شود.

- ایسنا/خوزستان یک استاد تربیت بدنی گفت: تمرین های بلندمدت و با شدت بالا سبب افزایش ابتلا و افزایش میانگین بروز خطر عفونت های مجاری تنفسی فوقانی در یک فوتبالیست می شود.

علی دل پیشه در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در ورزش فوتبال در برهه ای از فصل مسابقات، شدت و حجم تمرین برای بازیکنان، بیش از حد توان فیزیکی آن ها می شود و در این صورت احتمال ابتلا به عفونت های مجاری فوقانی تنفس در بین آن ها بسیار زیاد می شود.

در واقع تمرین های بلند مدت و با شدت بالا (دوره های تمرینی طولانی مدت و شدید) سبب افزایش ابتلا و افزایش میانگین بروز خطر، عفونت های مجاری تنفسی فوقانی می شود.

وی ادامه داد: بحث عوامل آمادگی جسمانی یکی از دلایل حضور موفق تیم ها در یک تورنمنت ورزشی است و برنامه های مرتبط با این عوامل باید آن قدر به خوبی سازماندهی شده باشند که نه تنها به طور تدریجی باعث ایجاد سازگاری های فیزیولوژیکی در بدن ورزشکار شود، بلکه برای افزایش آمادگی بدنی، خستگی ورزشکار را نیز مدیریت کند؛ که نهایتا منجر به ارتقای عملکرد ورزشی نیز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در چه صورتی ابتلا فوتبالیست ها به عفونت های تنفسی زیاد می شود؟

در چه صورتی ابتلا فوتبالیست ها به عفونت های تنفسی زیاد می شود؟