مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 12:002022-12-26فرهنگي

روضه ای مجسم با «بانوی بهشت»


سابقه نمایش های آیینی در ایران از قدمت بسیار زیادی برخوردار است، بسیاری از پدران و مادران این سرزمین پای تعزیه و شبیه خوانی های عاشورایی و مذهبی درس عشق به اهل بیت(ع) را آموخته اند اما امروزه مفاهیم دینی و مذهبی جای خود را در نمایش های صحنه ای یا تئاتری .

- ایسنا/همدان سابقه نمایش های آیینی در ایران از قدمت بسیار زیادی برخوردار است، بسیاری از پدران و مادران این سرزمین پای تعزیه و شبیه خوانی های عاشورایی و مذهبی درس عشق به اهل بیت(ع) را آموخته اند اما امروزه مفاهیم دینی و مذهبی جای خود را در نمایش های صحنه ای یا تئاتری باز کرده و با استقبال بسیار به ویژه نسل جوان روبرو شده است.

نمایش های مذهبی با توجه به وجود نوآوری، جلوه های خاص بصری، نورپردازی، صداپردازی های خاص و جدید و در نهایت مفاهیم امروزی توانسته است از ابزار هنر برای گره زدن فرهنگ دینی و مذهبی ما در زندگی مدرن استفاده کند و همین امر باعث آشنایی و درک بهتر نسل جدید از این مسائل شده است.

گروه هنری- مذهبی قاسمیون شهر مریانج نیز از جمله گروه هایی هستند که چند سالیست با استفاده از زبان هنر و نمایش، مفاهیم آیینی و مذهبی به ویژه واقعه هایی مانند عاشورا را برای عموم مردم به تصویر می کشد که همین امر موجب استقبال کم نظیر مردم از این برنامه شده است به گونه ای که هر ساله مردم بسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روضه ای مجسم با «بانوی بهشت»

روضه ای مجسم با «بانوی بهشت»