مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 10:402022-12-21بين الملل

دیپلمات اسراییلی: روابط تل آویو با پکن مشکلات خاصی را با آمریکا به وجود می آورد


یک دیپلمات اسراییلی تأکید کرد، چین در مسیر دستیابی به اهداف خود پیرامون تغییر نظم جهانی و ارتقای جایگاه بین المللی اش جهت دستیابی به منافع مختلف با قدرت در تلاش است تا نفوذ خود را در خاورمیانه گسترش دهد؛ - یک دیپلمات اسراییلی تأکید کرد، چین در مسیر دستیابی به اهداف خود پیرامون تغییر نظم جهانی و ارتقای جایگاه بین المللی اش جهت دستیابی به منافع مختلف با قدرت در تلاش است تا نفوذ خود را در خاورمیانه گسترش دهد؛ اما در این زمینه هشدارهای آمریکا را هم نمی توان نادیده گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زلمان شوال، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا در یادداشتی در روزنامه معاریو هشدار داد، منطقه خاورمیانه در طول تاریخ پلی زمینی بین سه قاره و دو دریا بود و در عصر جدید به ویژه پس از کشف نفت به منطقه مطلوب کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه و آمریکا بدل شده است و آمریکا نه به عنوان یک اشغالگر بلکه به عنوان کشوری با حضور غالب در پشت صحنه و گاهی در برابر خاورمیانه قرار داشت.

وی افزود: اکنون نوبت چین است، در جنگ سرد، خاورمیانه پس از آلمان، عرصه درگیری بین آمریکا و شوروی بود و درگیری اعراب و اسراییل در آن نقش محوری داشت.

این دیپلمات صهیونیستی ادامه داد، در دوره پس از جنگ سرد، ایالات متحده از نظر نظامی، سیاسی و اقتصادی تقریباً در منطقه قدرت مطلق بود و ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات اسراییلی: روابط تل آویو با پکن مشکلات خاصی را با آمریکا به وجود می آورد

دیپلمات اسراییلی: روابط تل آویو با پکن مشکلات خاصی را با آمریکا به وجود می آورد