مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 14:552022-12-10فرهنگي

تبدیل عرصه تاریخی باغ امین اسلامی نیشابور به مسیر سواره خلاف قانون است


سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تبدیل عرصه تاریخی باغ امین اسلامی نیشابور به مسیر سواره خلاف قانون است.

- احسان زهره وندی اظهار کرد: باغ امین اسلامی نیشابور اثری تاریخی فاخر در این شهرستان است که به شماره 4809 در اسفند سال 1380 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در سال 1384 ضوابط عرصه و حریم ابلاغی برای آن صادر شده و حکم ثبتی و عرصه و حریم به مسئولان نیشابور از جمله فرماندار و شهردار ابلاغ شده است.

وی در خصوص وضعیت باغ امین اسلامی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، بیان کرد: در چند سال قبل به صورت غیر قانونی دیوارهای باغ برداشته شد و اکنون هم براساس گزارشی که به دست ما رسیده، بدون هیچگونه اطلاع به میراث فرهنگی، شبانه عملیات عمرانی تعریض خیابان و ایجاد مسیر سواره در عرضه اثر تاریخی را آغاز کرده اند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: طرحی که عملیات عمرانی آن آغاز شده، با طرح تفصیلی و دیگر اسناد بالادستی نیز مغایرت دارد که نه تنها مشکلی از ترافیک بر طرف نمی کند بلکه باعث لطمه زدن به اثر تاریخی نیز می شود.

زهره وندی افزود: در حال حاضر این باغ در اختیار مردم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل عرصه تاریخی باغ امین اسلامی نیشابور به مسیر سواره خلاف قانون است

تبدیل عرصه تاریخی باغ امین اسلامی نیشابور به مسیر سواره خلاف قانون است