مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 14:352022-12-07اقتصادي

تعیین سود 15 درصدی برای عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا


کارگروه اقتصادی واردات خودرو، ساز و کار عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا را تعیین کرد و مقرر شد سود عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا 15 درصد قیمت تمام شده خودرو باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رفع ممنوعیت واردات خودرو یکی از 8 فرمان رییس جمهور برای تحول در صنعت خودرو بود که اسفند سال گذشته صادر شد.

در بند 4 از فرمان 8 ماده ای رییس جمهور ذکر شد که به منظور افزایش رقابت پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو در سال 1401 حداکثر ظرف سه ماه آینده رفع شود و با افزایش صادرات خودرو و قطعات نسبت صادرات بر واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.

پیرو دستور رییس جمهور مباحثی برای آزادشدن واردات خودرو مطرح شد و در 21 اردیبهشت 1401 واردات خودرو در دولت به تصویب رسید، پس از آن نیز در 26 مرداد آیین نامه واردات خودرو به تصویب هیأت وزیران رسید و در تاریخ 3 شهریور توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

اما ایراداتی از سوی مجلس به آیین نامه واردات خودرو مطرح شد و در تاریخ 18 مهر این ایرادات سه گانه به رییس جمهور ابلاغ شد لذا مصوبه در دولت اصلاح و مصوبه نهایی در تاریخ 7 آبان ابلاغ شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین سود 15 درصدی برای عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا

تعیین سود 15 درصدی برای عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا