مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 11:252022-12-07بين الملل

آمریکا 428 میلیون دلار قطعه هواپیما به تایوان می فروشد


وزارت دفاع آمریکا امکان فروش 428 میلیون دلار قطعه هواپیما به تایوان را تایید کرد تا این جزیره خودگردان هواپیماهایی که از رهگیری جنگنده های چینی مستهلک شده اند را تعمیر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروی هوایی تایوان مجهز اما قدیمی است و در برابر چین ضعیف است.

پکن این جزیره خودگردان را بخشی از خاک خود می داند و در سال های اخیر هواپیماهایش را مکرراً در نزدیکی این جزیره به پرواز درآورده است.

از اوایل ماه اوت که با سفر رییس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین رزمایش هایی را پیرامون این جزیره برگزار کرد، نیروی هوایی چین به طور منظم از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده است، خطی که به شکل غیر رسمی به عنوان مرز بین تایوان و چین در نظر گرفته می شود.

پنتاگون روز سه شنبه در دو بیانیه مجزا اعلام کرد که این قطعات برای تقویت جنگنده های اف-16 تایوان، جنگنده های دفاعی تولید داخل این کشور و دیگر هواپیماها و سامانه های ساخت آمریکا استفاده خواهند شد.

در این بیانیه ها آمده است: این فروش پیشنهادی به پایداری ناوگان هوایی دریافت کننده (تایوان) کمک کرده؛ توانایی اش در مواجهه با تهدیدهای کنونی و آتی را افزایش داده و توانایی های دفاعی و حمل و نقل که در امنیت منطقه ای ضروری است را بهبود خواهد بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا 428 میلیون دلار قطعه هواپیما به تایوان می فروشد

آمریکا 428 میلیون دلار قطعه هواپیما به تایوان می فروشد