مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 13:102022-11-30پزشكي

لیست داروهای موجود در گمرک را به سازمان غذا و دارو نمی دهند


مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه لیست و اطلاعات داروهای موجود در گمرک به رغم مکاتبه به ما داده نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد پیکانپور، در نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: برای جلوگیری از معوق شدن بدهی سازمان های بیمه گر به داروخانه ها، وزارت اقتصاد مکلف به راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین شد که به محض ثبت نسخ در داروخانه، در صورت حساب بستانکاری داروخانه از بیمه بنشیند و تراکنش های هر روز در پایان آن روز به حساب داروخانه واریز شود؛ این موضوع باعث همراهی کامل داروخانه ها در توسعه انبارشان و جلوگیری از کمبودهای آتی می شود.

وی ادامه داد: ضمن تقدیر از 24 ساعته شدن تخصیص ارز نیمایی حوزه دارو، می طلبد سوییفت ارز تأمین شده به حساب فروشنده خارجی نیز طی 24 ساعت انجام شود (در حال حاضر 7 روز یا بیشتر به طول می انجامد).

همچنین نیاز است ضمن اصلاح یا تکمیل ترکیب اعضای هیأت مدیره شرکت های داروسازی خصولتی و هلدینگ های مربوطه، هلدینگ ها مکلف شوند که تولید داروهای کم مصرفی که توسط سازمان غذا و دارو ابلاغ می شود را به هر نحو در دستورکار داشته و بابت آن به حاکمیت پاسخگو باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیست داروهای موجود در گمرک را به سازمان غذا و دارو نمی دهند

لیست داروهای موجود در گمرک را به سازمان غذا و دارو نمی دهند