مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 08:402022-11-29اقتصادي

بحران خشکسالی مانع توسعه شیلات کرمانشاه


مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کاهش تولید آبزیان، گفت: بحران خشکسالی مانع توسعه شیلات کرمانشاه است.

- فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه در سال های اخیر نسبت به سایر استان ها در کشور از بحران خشکسالی و کمبود بارش ها بیشتر متضرر شده است و این معضل تأثیر مستقیمی بر تولیدات آبزیان و توسعه شیلات دارد.

وی افزود: هدف تولید آبزیان در سال جاری 23 هزار تن بوده که در سال گذشته به دلیل کمبودهای بارندگی به 21 هزار تن رسیده و در نظر داریم با حفظ میزان تولید سال گذشته این مقدار تا پایان سال افزایش یابد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: توسعه پروژه های شیلات نیازمند تخصیص منابع آبی است که این مهم با افزایش نزولات جوی و بارش برف در زمستان سال جاری محقق می شود و تاکنون تأمین منابع آبی مزارع و مجتمع های پرورش ماهی به سختی انجام شده است.

پیش بینی کاهش 30 درصدی تولید برای سال آینده افضلی عنوان کرد: روند کاهش نزولات جوی تهدید جدی برای تولیدات سال آینده است به حدی که میزان تولید آبزیان استان در سال آینده با 30 درصد کاهش پیش بینی می شود.

وی با اشاره به بحران کم آبی در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی از سدهای غیرشرب در استان که برای پرورش ماهی در نظر گرفته شده بود و مطالعات بسیاری هم روی آن انجام شد بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران خشکسالی مانع توسعه شیلات کرمانشاه

بحران خشکسالی مانع توسعه شیلات کرمانشاه