مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 12:252022-11-28پزشكي

تشخیص بیماری کلیوی با اسکن شبکیه چشم


شاید به زودی هوش مصنوعی بتواند با اسکن کردن شبکیه چشم، علائم اولیه بیماری کلیوی را تشخیص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فوربس، یک استارت آپ مستقر در کره جنوبی به نام Mediwhale می خواهد از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری کلیوی از طریق اسکن غیرتهاجمی شبکیه چشم استفاده کند.

کوین چوی (Kevin Choi)، یکی از بنیان گذاران و مدیر عامل Mediwhale گفت: شبکیه تنها اندامی است که بدون نیاز به اقدامات تهاجمی، رگ های خونی مستقیما در آن دیده می شوند.

بسیاری از بیماری ها به آسیب رگ های خونی مربوط می شوند.

بنابراین با بررسی مستقیم رگ های خونی و با تأیید یک مجموعه بزرگ از داده ها با استفاده از هوش مصنوعی، می توانیم علائم اولیه بیماری های مرتبط با آسیب عروق خونی را تشخیص دهیم.

اسکن شبکیه چشم فقط برای بررسی بیماری های چشمی انجام می شود اما چوی گفت که Mediwhale از هوش مصنوعی در اسکن شبکیه برای تشخیص بیماری های غیر چشمی استفاده می کند.

وی افزود: مزیت هوش مصنوعی، تحلیل خودکار تصویر، محاسبه امتیاز خطر و تشخیص تغییرات ظریفی است که پزشکان نمی توانند آنها را ببینند اما هوش مصنوعی همچنان می تواند امتیاز خطر قابل تکرار را از عکس های شبکیه چشم محاسبه کند.

چوی ادامه داد: ما امیدواریم که خطرات آینده بیماری های مرتبط با رگ های خونی را که از بیماری های قلبی-عروقی و کلیوی آغاز م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص بیماری کلیوی با اسکن شبکیه چشم

تشخیص بیماری کلیوی با اسکن شبکیه چشم