مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 15:202022-11-27بين الملل

حل اختلاف روسیه و ترکیه درباره سوریه از طریق گفتگو امکانپذیر است


«دیمیتری پسکوف» گفت که سطح روابط روسیه و ترکیه در حدی است که به دو کشور امکان می دهد تا اختلافات خود را درباره سوریه از طریق گفتگو حل کنند.

- دیمیتری پسکوف گفت که سطح روابط روسیه و ترکیه در حدی است که به دو کشور امکان می دهد تا اختلافات خود را درباره سوریه از طریق گفتگو حل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: بین روسیه و ترکیه در مورد وضعیت سوریه اختلافاتی وجود دارد، اما سطح روابط دو کشور اجازه می دهد تا این اختلافات را از طریق گفتگو حل و فصل کنند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کرملین امروز یکشنبه در نشستی مطبوعاتی تصریح کرد: به محض امضای توافقنامه در سوچی، اختلافات با ترکیه در مورد سوریه قبلاً متوقف و کاهش یافته بود.

پس از آن، مقامات روسیه و همچنین رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از روند اجرای توافقی که امضا شد، ابراز نارضایتی کردند.

پسکوف افزود: سطح روابط و خرد سیاسی دو کشور به ما این امکان را می دهد که این اختلافات را نه از طریق رویارویی، بلکه از طریق مذاکرات هر چند دشوار و بعضاً طولانی حل کنیم.

توافق سوچی که حدود دو سال پیش امضا شد، زمینه را برای حل و فصل میدانی و اوضاع سیاسی در استان ادلب در شمال سوریه فراهم کرد و اکنون بحث های مستمری در مورد اینکه کدام بندهای آن اجرا شده و چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل اختلاف روسیه و ترکیه درباره سوریه از طریق گفتگو امکانپذیر است

حل اختلاف روسیه و ترکیه درباره سوریه از طریق گفتگو امکانپذیر است