مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 14:202022-11-27پزشكي

منابع تحقیقاتی باید عادلانه توزیع شود/ لزوم به کارگیری نخبگان


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در کشور تمام تلاش ها به کار گرفته می شود تا منابع تحقیقاتی عادلانه توزیع شود سیاست بر این است که همه پژوهشگران به منابع تحقیقاتی دسترسی داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی، در نشست پژوهشگران یک درصد پراستناد دنیا، با محوریت مرجعیت علمی تحقیقات و فناوری سلامت، اظهار داشت: اگر قرار است در کشور کاری انجام شود که برای مردم مفید باشد باید از همه ظرفیت های کشور استفاده شود.

به کارگیری ظرفیت های نخبگان به خصوص در حوزه سلامت اهمیت حائز اهمیت بیشتری است زیرا در سلامت امکان خطا وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته که توفیق خدمت برای ما حاصل شد، سعی کردیم از نقطه نظرات اساتید استفاده کنیم؛ زیرا تحقیقات در کشور باید مساله محور، کاربردی و در راستای نیازهای کشور باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: سال گذشته در نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد نیز در قالب طرح 8 ماده ای به تمامی معاونین اعلام و ابلاغ شد که تحقیقات کاربردی شود تا مشکلی از مشکلات کشور حل کند.

وی گفت: متولیان پژوهش باید سیاست های تحقیقاتی را براساس نیازهای کشور در قالب فراخوان به دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ابلاغ کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع تحقیقاتی باید عادلانه توزیع شود/ لزوم به کارگیری نخبگان

منابع تحقیقاتی باید عادلانه توزیع شود/ لزوم به کارگیری نخبگان