مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 08:552022-11-27پزشكي

نقش پروبیوتیک ها در بهبود اختلالات گوارشی و عفونت های تنفسی


دکترای تخصصی علوم تغذیه، با اشاره به نقش موثر پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها در سلامت بدن، مصرف این مواد را در بهبود اختلالات گوارشی، عفونت های تنفسی و بیماری های التهابی روده موثر برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غزاله اسلامیان، میکروبیوم را مجموعه ای از همه میکروب ها (باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و ژن های آنها) عنوان کرد که به طور طبیعی روی پوست و درون بدن انسان زندگی می کنند.

به گفته وی، میکروبیوم ها با میکروسکوپ قابل رؤیت هستند و از جهات مختلف به سلامت و تندرستی انسان کمک می کنند.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: روده بزرگ محیطی با اکسیژن کم و مناسب برای رشد میکروبیوم ها (باکتری های بی هوازی) مانند استروپتوکوک، بیفیدوباکتریوم، لاکتوباسیلوس و کلستریدیوم است.

این دکترای علوم تغذیه خاطرنشان کرد: این میکروب ها از رشد بیش از حد باکتری های مضر جلوگیری می کنند که برای مواد مغذی و مکان های اتصال به غشاهای مخاطی روده که محل اصلی فعالیت ایمنی و تولید پروتیین های ضدمیکروبی است، رقابت می کنند.

به گفته وی، میکروب های مذکور از این طریق سیستم ایمنی را تحریک می شود، ترکیبات غذایی بالقوه سمی را تجزیه می کنند و ویتامین ها از جمله ویتامین های B، ویتامین Kو اسید آمینه خاصی را سنتز می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پروبیوتیک ها در بهبود اختلالات گوارشی و عفونت های تنفسی

نقش پروبیوتیک ها در بهبود اختلالات گوارشی و عفونت های تنفسی