مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 07:252022-11-26بين الملل

واکنش مداخله جویانه آلمان به غنی سازی 60درصدی


صدراعظم آلمان از افزایش غنی سازی اورانیوم در ایران انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، اولاف شولتز ، صدراعظم آلمان در ادامه رویکرد مداخله جویانه و ضد ایرانی خود، روز جمعه حملات لفظی اش را علیه فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران تشدید کرد و با محکوم کردن افزایش غنی سازی اورانیوم در ایران، ادعا کرد: تلاش های بیشتری برای جلوگیری از دستیابی تهران به بمب هسته ای لازم است.

شولتز در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور الیزابت بورن ، نخست وزیر فرانسه گفت: تا جایی که به سیاست غنی سازی ایران مربوط می شود، این شرایط نشان می دهد که هر کاری برای اطمینان از اینکه ایران به بمب هسته ای یا سامانه های موشکی برای انتقال آن دست پیدا نمی کند، بسیار مهم است.

وی افزود: جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته ای یکی از اهداف اصلی آلمان و فرانسه و دیگر متحدان غربی به ویژه آمریکا و انگلیس است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ایران غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد را با استفاده از 2 مجموعه سانتریفیوژ IR-6 موجود در سایت فردو آغاز کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته نیز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر با صدور قطعنامه ای خصمانه علیه کشورمان، ایران را به عدم همکاری کافی در خصوص وجود ذرات اورانیوم ادعایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش مداخله جویانه آلمان به غنی سازی 60درصدی

واکنش مداخله جویانه آلمان به غنی سازی 60درصدی