مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 00:552022-11-21سياسي

ایران در جست وجوی توسعه ی سواحل مکران


در شرایطی که رقبای ایران به دنبال افزایش سهم خود از ترانزیت منطقه هستند و هر روز تاخیر در اجرای کارها می تواند رسیدن به اهداف را با کندی مواجه کند، - دولت باید با مشارکت بخش خصوصی توسعه سواحل مکران را در دستور کار خود قرار دهد و تحقق آن را تسریع کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توسعه سواحل مکران از منویات مقام معظم رهبری و از موضوعات مورد تاکید رییس جمهور است، زیرا سواحل مکران از مهم ترین محورهای پیشران توسعه کشور است و می تواند به عنوان موتور محرک برای پیشرفت کشور مطرح باشد.

توسعه سواحل مکران مقوله ای راهبردی و اساسی برای اقتصاد کشور است.

توسعه ای که با توجه به مدل اقتصادی کلان تعریف شده برای اقتصاد ایران، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید عملیاتی شود.

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری اخیرا با بیان اینکه ظرفیت ها و ذخایر گسترده ای برای توسعه کشور در منطقه مکران وجود دارد ، گفته بود که نخست وزیران کشورهای ساحلی خزر بر موضوع سواحل مکران و ظرفیت های این منطقه برای ترانزیت کالا تاکیدات فراوانی داشتند.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه خارجی برای اجرای طرح های توسعه سواحل مکران گفت: نحوه تامین منابع مالی از عوامل اصلی در موفقیت این برنامه به شمار می آید و لازم است مدل و طرحی جامع برای مباحث مالی اجرای طرح ها در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در جست وجوی توسعه ی سواحل مکران

ایران در جست وجوی توسعه ی سواحل مکران