مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 08:552022-11-16فناوري

هشدار مدیر اف بی آی درباره ریسک امنیتی تیک تاک


مدیر اف بی آی هشدار داد فعالیت های آمریکایی تیک تاک، نگرانی های امنیت ملی ایجاد کرده و این ریسک را دارد که پکن از این اپلیکیشن ویدئویی چینی، - برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران یا کنترل دستگاه آنها استفاده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کریستوفر ری به قانونگذاران آمریکایی گفت: ریسکهای تیک تاک، شامل احتمال استفاده دولت چین از تیک تاک برای کنترل جمع آوری دیتا از میلیونها کاربر یا کنترل الگوریتم پیشنهاد ویدئوی این پلتفرم است که می تواند برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان استفاده شود.

وی در ادامه افزود: پکن ممکن است از این اپلیکیشن محبوب که متعلق به شرکت بایت دنس است، برای کنترل نرم افزار در میلیونها دستگاه استفاده کرده و فرصت دستکاری فنی این دستگاهها را پیدا کند.

کمیته امور سرمایه گذاری خارجی در آمریکا که خرید شرکتهای آمریکایی توسط خارجیها را با هدف بررسی ریسکهای امنیت ملی مرور می کند، به دلیل نگرانی از احتمال دسترسی دولت چین به اطلاعات شهروندان آمریکایی، در سال 2020 به بایت دنس دستور داد فعالیتهای آمریکایی تیک تاک را بفروشد.

این کمیته و تیک تاک ماه هاست سرگرم مذاکره بوده تا به توافق امنیت ملی برای حمایت از اطلاعات بیش از 100 میلیون کاربر این اپلیکیشن دست پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار مدیر اف بی آی درباره ریسک امنیتی تیک تاک

هشدار مدیر اف بی آی درباره ریسک امنیتی تیک تاک