مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 08:002022-11-16اقتصادي

شناسایی 8100 هکتار زمین در اختیار دستگاه ها


وزارت راه و شهرسازی از شناسایی 8100 هکتار زمین مازاد در اختیار ادارات و دستگاههای دولتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داده که 3100 هکتار آن به نام این وزارتخانه سند خورده اما هنوز نیمی از زمین های شناسایی شده که ادارات برای پروژه های تعطیل و متوقف خود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، روند انتقال اراضی مازاد ادارات و دستگاه های دولتی به طرح نهضت ملی مسکن تقریبا با کندی ادامه دارد.

طبق قانون باید وزارتخانه ها، موسسات و دستگاههای دولتی، اراضی مازاد خود را دو ماه بعد از لازم الاجرا شدن قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب 17 مرداد 1400 به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می دادند اما طی بیش از یک سال گذشته بخش قابل توجهی از دستگاه ها به این تکلیف عمل نکردند.

در سال جاری رییس جمهور دستور داد تا پایان شهریور مساله انتقال اراضی دولتی تعیین تکلیف شود که به همین لحاظ در ماه های اخیر موضوع انتقال این اراضی تسریع شده است.

زمین پروژه 560 هکتاری نهضت ملی مسکن قم ماده 10 قانون جهش تولید و تامین مسکن، ادارات ثبت اسناد و املاک را مکلف کرده در صورت امتناع دستگاهها از واگذاری اراضی خود، بعد از اعلام وزارت راه و شهرسازی ظرف یک ماه نسبت به انتقال سند این زمینها به وزارت راه و شهرسازی اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 8100 هکتار زمین در اختیار دستگاه ها

شناسایی 8100 هکتار زمین در اختیار دستگاه ها