مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 08:402022-11-07سياسي

شهید محمود رضاییان؛ ایثارگر و داوطلب همه کارهای سخت!


شهید محمود رضاییان در وصیت نامه اش نوشت: گر بدی و خوبی دیدید من را ببخشید و بعد از شما می خواهم که به کلیه مردم ایران با صبر و استقامت تان بفهمانید که جان ناقابل من در راه خدا بسیار کوچک و بی ارزش بوده است - هشتم تیر ماه 1349 بود که در خانواده ای مذهبی در قم به دنیا آمد.

در دوران راهنمایی مدرسه را رها کرد تا هر چه زودتر به مدرسه دلدادگی و آزادگی برود اما به خاطر سن کمی که داشت خانواده با رفتن او به جبهه مخالفت کردند.

سرانجام دعاها و مناجات هایش اثر کرد و خانواده رضایت دادند و محمود از لشکر علی بن ابی طالب (ع) به جبهه اعزام شد و در چند عملیات از جمله کربلای 4 و 5 و فاو شرکت کرد که در عملیات کربلای 4 و فاو دچار مجروحیت شد.

بعد از اینکه ترکشی که به زانویش اصابت کرده بود را خارج کردند خود را به عنوان سرباز برای خدمت معرفی کرد و از طرف سپاه پاسداران به پادگان کرخه در اندیمشک رفت و در آن جا به دندانپزشکی مشغول شد سپس وارد اطلاعات و عملیات شد.

سرانجام شهید رضاییان در 19 در مهرماه 1366 در حین انجام وظیفه در منطقه شلمچه به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

مادر شهید محمود رضاییان در خاطره ای از شهید می گوید: بعد از اذان صبح برای نماز از خواب بیدار شدیم من به حیاط رفتم که ناگهان دو پا از شیشه پنجره ماشینی که در حیاط بود بیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید محمود رضاییان؛ ایثارگر و داوطلب همه کارهای سخت!

شهید محمود رضاییان؛ ایثارگر و داوطلب همه کارهای سخت!