مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مهر 1401 ساعت 16:522022-10-06اقتصادي

افزایش 45 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه خزر


مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش 45 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهای ساحلی خزر در پنج ماهه نخست سال 1401 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، رحمت الله خرمالی در میزگردی در حاشیه دومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی دریای خزر، در خصوص اهمیت توسعه هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی و تجاری میان کشورهای ساحلی دریای خزر اظهار داشت: مذاکرات درباره انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا در جریان است و این موافقتنامه به زودی به امضا خواهد رسید.

وی همچنین بر اهمیت موضوعاتی مانند کریدور شمال - جنوب اشاره کرد و گفت: فراهم کردن زیرساخت ها، تأمین ناوگان حمل و نقل، تکمیل راه آهن رشت - آستارا و توسعه همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک در مناطق آزاد و همچنین بخش های مختلف مانند صنعت، معدن، تجارت، گردشگری، سلامت، فناوری و تکنولوژی های نو برای توسعه همکاری ها لازم است.

خرمالی ضمن اشاره به چالش های موجود در بخش های مختلف مالی، استانداردها، موانع تعرفه ای و گمرکی و بحران های جهانی در بخش امنیت غذایی و انرژی خواستار تلاش مشترک کشورهای ساحلی خزر برای رفع این مشکلات و بحران ها شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 45 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه خزر

افزایش 45 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه خزر