مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مهر 1401 ساعت 10:022022-10-06اقتصادي

صفر تا صد برنامه دولت برای توسعه میدان پارس جنوبی


ثبت رکورد تولید روزانه 705 میلیون متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی توسط ایران در قبال برداشت 625 میلیون متر مکعب شریک قطری خود در برداشت از این میدان مشترک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از مهم ترین برنامه های وزارت نفت دولت سیزدهم، تعیین تکلیف توسعه میادین مشترک نفتی و گازی در طول عمر 4 ساله این دولت بوده است.

حال با گذشت حدود یک سال از عمر دولت فعلی، بد نیست به مجموعه اقدامات شرکت ملی نفت در این حوزه پرداخته شود.

در این یادداشت صرفا اقدامات انجام شده توسط شرکت ملی نفت برای توسعه میادین مشترک گازی پارس جنوبی از مصاحبه ها و اظهارات مقامات فعلی وزارت نفت جمع آوری و آورده شده است و نتایج خوب یا بد این اقدامات در سال های آینده مشخص خواهد شد و مورد قضاوت قرار می گیرد.

*رمزگشایی از 9 اقدام کلیدی ایران در میدان مشترک با قطر میدان گازی پارس جنوبی (در قطر: گنبد شمالی) بزرگترین میدان گازی جهان است که در خلیج فارس و به طور مشترک، در آب های سرزمینی ایران در حدود 33 درصد و قطر حدود 67 درصد واقع شده است.

ثبت رکورد تولید 705 میلیون متر مکعب در روز از میدان پارس جنوبی توسط ایران و پیشی گرفتن ایران در قبال برداشت 625 میلیون متر مکعب در روز شریک قطری خود در برداشت از این میدان مشترک از جمله مهم ترین اتفاقات یک سال گذشته بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر تا صد برنامه دولت برای توسعه میدان پارس جنوبی

صفر تا صد برنامه دولت برای توسعه میدان پارس جنوبی