مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 14:272022-10-01فرهنگي

خانه خدیوی برشی از تاریخ زنجان است/بلندمرتبه سازی در کار نیست


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تخریب خانه خدیوی یا بلندمرتبه سازی در کار نیست و این امر قانونا و با توجه به ضوابطی که در حریم سبزه میدان است، - سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: جلسه مشترکی با شریف خدیوی از اولاد ذکور مرحوم خدیوی برگزار شده به توافق نهایی درباره این محل تاریخی رسیدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه از همان روز یعنی هفته گذشته بنای تاریخی خانه خدیوی در اختیار این شخص قرار داده شده است، افزود: البته طبق تفاهم نامه قرار شد که بنا مطابق ضوابط میراثی مرمت شده و همزمان با آن موافقت اصولی بنا نیز گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز تسهیلات مورد نظر نیز به شریف خدیوی پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: خانه خدیوی بخشی از تاریخ زنجان است و همانطور هم باقی میماند.

صفوی با بیان اینکه تخریب خانه خدیوی یا بلندمرتبه سازی در کار نیست و این امر قانونا و با توجه به ضوابطی که در حریم سبزه میدان است، این امکان وجود ندارد، اضافه کرد: مرمت این خانه تاریخی مطابق ضوابط حاکم انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه خدیوی برشی از تاریخ زنجان است/بلندمرتبه سازی در کار نیست

خانه خدیوی برشی از تاریخ زنجان است/بلندمرتبه سازی در کار نیست