مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 13:522022-09-24بين الملل

آیا جنگ اوکراین موجب کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه شده است؟


کارشناس انجمن خاورمیانه و شمال آفریقا کمبریج اظهار می کند: پس از جنگ اوکراین، برخی کشورهای خلیج فارس ترجیح داده اند تا به منظور تنوع بخشیدن به شرکای خود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، جنگ اوکراین تغییرات محسوسی در عرصه بین الملل ایجاد کرد که یکی از نمودهای آن شکل گیری و تقویت روابط جدید در بین برخی مناطق و کشورهای بود.

دو کشوری هستند که علاوه بر اینکه روابطشان در این مقطع تقویت شد، تلاش مضاعفی برای افزایش نفوذ خود در دیگر نقاط جهان انجام دادند.

 خاورمیانه نیز با برخورداری از ویژگی های انحصاری خود یکی از مناطقی بود که به عرصه رقابت بیش از پیش قدرت های جهانی تبدیل شد؛ رقابتی که ناشی از نیازمندی جهان به انرژی های موجود در این منطقه از جهان است.

اما این بار به نظر می رسد کشورهای خاورمیانه ای در تلاش هستند تا نقش موثرتری در تحولات جهانی ایفا کرده و به یک بازی چندگانه به قدرت های جهانی بپردازند.

احمد بوهیجی –کارشناس انجمن خاورمیانه و شمال آفریقا کمبریج- در آخرین گزارش خود که در نشریه نشنال اینترست آمریکا منتشر شده، به این موضوع پرداخته است.

متن کامل گزارش مذکور بدین شرح است: روسیه و چین تاریخ طولانی و پیچیده ای داشته اند، اما با این وجود روابط دوجانبه قوی در قرن بیست و یکم ایجاد کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا جنگ اوکراین موجب کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه شده است؟

آیا جنگ اوکراین موجب کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه شده است؟