مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 10:322022-09-19حوادث

کشف 93 شیء تاریخی از طریق فضای مجازی در کرمان


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از کشف 93 قلم شیء تاریخی از طریق فضای مجازی طی سه ماه گذشته در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سرهنگ سیدعلی حسینی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: به دنبال کشف این اشیا که قدمت آنها به دوره های مختلف تاریخی همچون پیش از تاریخ، اسلامی و معاصر بر می گردد 3 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه هرگونه خرید و فروش اشیای تاریخی در فضای مجازی ممنوع است افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی با هوشیاری کامل و به صورت شبانه روزی سایت ها و صفحه هایی که قصد این گونه تخلفات را داشته باشند را رصد کرده و با  مشاهده هر نوع فعالیتی، سایت مورد نظر فیلتر و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

وی همچنین از دستگیری 2 نفر به اتهام حمل فلزیاب در جاده سیریز – زرند خبر داد و گفت: حمل فلزیاب بدون مجوز از اداره کل میراث فرهنگی نیز یک نوع تخلف محسوب می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته 6 قلم شی تاریخی از طریق فرهنگ سازی و جلب مشارکت های اجتماعی به دست آمده است که دارای قدمت بالایی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 93 شیء تاریخی از طریق فضای مجازی در کرمان

کشف 93 شیء تاریخی از طریق فضای مجازی در کرمان