مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 11:522022-09-12اقتصادي

بازی برد-برد ایران و روسیه با سوآپ گاز به ارمنستان


سوآپ گاز روسیه (وارداتی از ترکمنستان) از طریق ایران به ارمنستان یک بازی برد-برد بین دو کشور است، طبق این سناریو هزینه ترانزیت گاز روسیه کاهش می یابد و از طرفی ایران نیز وارد بازی گازی روسیه در ارمنستان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از محورهای تفاهم نامه 40 میلیارد دلاری بین روسیه تعریف شده است.

بعد از وقوع جنگ اوکراین و اعمال تحریم های نفتی علیه روسیه، شرکت گازپروم جریان صادرات گاز به اروپا را کاهش داد و در حال حاضر حدود 75 میلیارد متر مکعب گاز روسیه روی دست این کشور است.

از طرفی مصرف بالای گاز در داخل کشور نیز مانع از توسعه بازارهای صادراتی گاز ایران شده است و فرصت خرید و سوآپ گاز ارزان روسیه و تجارت با آن می تواند یک قدم رو به جلو برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه باشد.

طبق شنیده ها قرارداد خرید و سوآپ گاز روسیه به زودی منعقد خواهد شد و حجم مجموع آن در گام اول 5.

5 میلیارد متر مکعب در سال است.

خرید گاز ارزان روسیه و صادرات آن به قیمت بالاتر برای ایران یک مزیت محسوب می شود اما نگرانی اصلی این است که گاز روسیه قرار است به کدام کشور سوآپ شود.

سوآپ گاز روسیه به معنای بازاریابی ایران برای روس هاست و باید طرف ایرانی دقت کند که بازار گاز خودش را تقدیم روسیه نکند و به دنبال بهینه ترین سناریو برای حداکثرسازی منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی برد-برد ایران و روسیه با سوآپ گاز به ارمنستان

بازی برد-برد ایران و روسیه با سوآپ گاز به ارمنستان