مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 10:422022-09-10اقتصادي

اختصاص 5هکتار زمین به مرکز نوآوری زیلو در میبد


فرماندار میبد، از اختصاص 5 هکتار زمین به شهرک و مرکز نوآوری زیلو در شهرستان میبد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، سجادی پور صبح امروزدر نشست شورای راهبردی خوشه زیلو  اظهار کرد: تا زمانی که انجمن زیلو ساختار قوی از نظر تامین مواد اولیه، بازاریابی و توسعه قوی نباشد نتیجه نخواهد داشت.

وی با بیان این که برای تامین فضای مناسب و ایجاد مرکز نوآوری زیلو آمادگی داریم افزود: در این زمینه دو قطعه 5 هکتاری مجزا برای شهرک زیلو و کاربافی و سفال و سرامیک اختصاص داده شده است که 3 میلیارد تومان هم اعتبار سفر رییس جمهور دارد.

فرماندار میبدبا اشاره به این که صنایع دستی زیلو، کاربافی، سفال و سرامیک همه برای شهرستان میبد اهمیت ویژه داردتصریج کرد: با تلاش زیلو بافان و فرماندار سابق هم تلاش های زیادی برای ثبت جهانی هنرصنعت زیلو انجام شده است، اما باید برای حفظ این جایگاه و تولید محتوا و معرفی آن به دنیا، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک صنعتی بیش از گذشته تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: با ثبت جهانی زیلو، بیش از 60 درصد مواد اولیه و رنگ های گیاهی با راه افتادن کارگاه های رنگرزی در شهرستان قابل تامین است و باید برای تولید و توسعه هنرصنعت زیلو و افزایش سطح اشتغال، بازاریابی و رابطه اقتصادی را محکم تر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 5هکتار زمین به مرکز نوآوری زیلو در میبد

اختصاص 5هکتار زمین به مرکز نوآوری زیلو در میبد