مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 07:572022-08-24سياسي

اخذ رضایت اولیای دم در 26 پرونده قصاص


رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: ازابتدای سال تاکنون با تلاش شورای حل اختلاف زندان،26 متهم قصاص نفس از مجازات رهایی یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، حجت الاسلام محمدصادق اکبری کل دادگستری استان مازندران گفت: از ابتدای سال تاکنون  با تلاش شورای حل اختلاف زندان، 26 متهم قصاص نفس از مجازات رهایی یافتند.

وی با  اشاره به تلاش های انجام شده در شورای حل اختلاف استان و پیگیری های اداره کل زندان های استان برای ایجاد صلح و سازش در پرونده های مختلف به ویژه قصاص، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و 58 پرونده در شورای حل اختلاف زندان مطرح شد که از این تعداد 747 پرونده منجر به رضایت شد و 311 نفر آزادشدند.

وی افزود: همچنین از تعداد 106 پرونده قصاص برای 26 پرونده رضایت گرفته، 14 پرونده کاملا قطعی و 12 مورد نیز مشروط است.

رییس کل دادگستری مازندران بیان کرد: در پرونده های قصاص افرادی که  طبق مقررات باید قصاص می شدند با همت شورای حل اختلاف و البته مناعت طبع اولیای دم از اعدام رهایی یافته و عمدتا پس از تحمل جنبه عمومی جرم به آغوش در داشته اند.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین سیاست های مورد توجه قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که سال ها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر دادگستری استان نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخذ رضایت اولیای دم در 26 پرونده قصاص

اخذ رضایت اولیای دم در 26 پرونده قصاص