مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 09:422022-08-19پزشكي

هیچ مورد مثبت ابتلا به آبله میمونی در قم گزارش نشده است


دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه ای اعلام کرد تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به آبله میمونی در قم گزارش نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، هرگونه گزارش مشکوک به بیماری های احتمالی از سوی معاونت بهداشتی این دانشگاه رصد و توسط آزمایشگاه های معتبر کشوری پایش می شود و نتیجه آن با هدف جلوگیری از اپیدمی و شیوع بیماری و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی اطلاع رسانی می شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برخی گمانه زنی و انتشار مطالب غیرموثق در خصوص بیماری ها و یا ویروس های شایع که هیچ منبع معتبر و رسمی آن را تایید نکرده است، با توجه به شباهت برخی علائم بیماری های با یکدیگر و پیش از تایید مراجع آزمایشگاهی، صحیح نمی باشد و باعث تشویش اذهان عمومی می شود.

در خصوص آبله میمونی هم همان گونه یک مورد قطعی مثبت در اهواز گزارش شد، در صورت مشاهده موارد مشکوک نمونه برای آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت ارجاع و در صورت مثبت بودن نتیجه توسط وزارت بهداشت اطلاع رسانی می شود.

بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است و افرادی که در گذشته واکسن آبله را تزریق کرده اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ مورد مثبت ابتلا به آبله میمونی در قم گزارش نشده است

هیچ مورد مثبت ابتلا به آبله میمونی در قم گزارش نشده است