مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 17:122022-08-17اقتصادي

افزایش باروری و رشد جمعیت با تغییر سبک زندگی محقق می شود


دبیر مطالعات راهبردی جمعیت کشور با اشاره به سالمندی جمعیت گفت: تغییر سبک زندگی فرهنگی در کاهش جمعیت بسیار موثر بوده و باید با اجرای قانون جوانی جمعیت و تغییر سبک زندگی به سمت افزایش باروری و رشد جمعیت پیش برویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اسلامشهر، صالح قاسمی پژوهشگر و دبیر مطالعات راهبردی جمعیت کشور در گردهمایی تشکل ها و مشارکت اجتماعی جوانی که ظهر امروز در سالن همایش های دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت موضوعی است که در نیم قرن گذشته در جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته و افزایش بسیاری از قدرت های بشری ناشی از برنامه ریزی جمعیتی است.

قاسمی افزود: برای داشتن قدرت اقتصادی، نظامی و ژئوپلتیک که ابر قدرت های جهانی را رقم می زند، داشتن نیروی جوان و جمعیت جوان به عنوان شاخص اصلی بر شمرده می شود.

وی با تاکید بر کاهش چشمگیر جمعیت از سال 65 تاکنون، بیان کرد: به غیر از مقام معظم رهبری که طی 10 سال اخیر 55 مرتبه موضوع جمعیت را یادآوری کرده اند، متاسفانه بسیاری از مدیران کلان کشور این موضوع را جدی نگرفته اند، این در حالی است که نرخ رشد جمعیت که در سال 1365 به میزان 3/91 درصد بوده که در سال 1400 به 0/7 درصد رسیده است.

دبیر مطالعات راهبردی جمعیت کشور، گفت: با همین روند نزولی جمعیتی، نرخ رشد در سال 1415 که آینده ای بسیار نزدیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش باروری و رشد جمعیت با تغییر سبک زندگی محقق می شود

افزایش باروری و رشد جمعیت با تغییر سبک زندگی محقق می شود