مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 21:572022-08-16بين الملل

سوئد برای عضویت در ناتو به توافق با ترکیه عمل می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، بعد از هشدار های مجدد ترکیه به سوئد درخصوص لزوم اجرا کردن متن توافقنامه با این کشور برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، - نخست وزیر سوئد می گوید که به مفاد درج شده در توافق با ترکیه، به منظور موافقت آنکارا با عضویت این کشور در ناتو، عمل خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، بعد از هشدار های مجدد ترکیه به سوئد درخصوص لزوم اجرا کردن متن توافقنامه با این کشور برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، استکهلم بر پایبندی اش به این توافق تاکید کرد.

ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد امروز (سه شنبه) گفت کشورش به شرایط یادداشت تفاهم امضا شده با آنکارا برای رفع دلائل مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو عمل خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، اندرسون طی نشست خبری توضیح داد که تصمیم برای استرداد یک شخص به ترکیه که به دلیل کلاهبرداری تحت تعقیب بود، طی هفته اخیر و بر اساس قوانین سوئد و قوانین بین المللی اتخاذ شد و استکهلم به همین روش به کار خود ادامه خواهد داد.

طبق این گزارش، دولت ترکیه در ماه ژوئن وتوی خود علیه تصمیم فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو را، پس از هفته ها مذاکرات پرتنش بر سر آنچه که آنکارا می گوید سوئد و فنلاند از گروهک تروریستی پ.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوئد برای عضویت در ناتو به توافق با ترکیه عمل می کند

سوئد برای عضویت در ناتو به توافق با ترکیه عمل می کند