مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 18:072022-08-15اقتصادي

میزان رفع تعهد ارزی 5 گروه کالایی صادراتی به قطر 70 درصد تعیین شد


مقرر شد تا صادرات به قطر از اول اردیبهشت تا 30 آبان برای 5 گروه کالایی تنها 70 درصد تعهد ارزی داشته و 6 ماه نیز فرصت بازگشت ارز باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک درباره آخرین مصوبات کمیته اقدام ارزی و شورای عالی هماهنگی اقتصادی در خصوص بهره مندی تولیدکنندگان، تجار و صادرکنندگان از ظرفیت برگزاری جام جهانی در قطر گفت: با توجه به ضرورتی که در این موضوع وجود دارد و نظر به تاکید بر توسعه روابط تجاری در سفر امیر قطر به تهران و سفر رییس جمهور به قطر، مشوق هایی برای 5 گروه کالایی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه براساس مشکلاتی که در خصوص زیرساخت های لجستیکی حمل و نقل، گمرک و شناخت وجود دارد، این مشوق ها اتخاذ شده است، افزود: مقرر شد تا 5 گروه کالایی محصولات غذایی، میوه و تره بار، خشکبار، صنایع دستی و فرش از تاریخ یک شهریور تا 30 آبان ماه برای صادرات به قطر تنها 70 درصد تعهد ارزی داشته باشند و 30 درصد ارز صادراتی را در مصارف خود برای هزینه ها مصرف کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت بیان داشت: زمان بازگشت ارز حاصل از این صادرات نیز به 6 ماه از تاریخ صدور پروانه افزایش یافته است.

وی در مورد راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی از بندرعباس به بندر حمد قطر تاکید کرد: با هماهنگی سازمان بنادر این خط راه انداز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان رفع تعهد ارزی 5 گروه کالایی صادراتی به قطر 70 درصد تعیین شد

میزان رفع تعهد ارزی 5 گروه کالایی صادراتی به قطر 70 درصد تعیین شد