مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 11:122022-08-15بين الملل

پاسخ نظامی چین به تبانی تایپه و واشنگتن


وزارت دفاع چین سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری خلق چین خواند و از برگزاری دور جدید رزمایش ها نزدیک این جزیره خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تبانی بین تایپه و واشنگتن، تمرینات نظامی و گشت زنی در اطراف تایوان انجام می دهند.

یکشنبه، هیأتی از قانونگذاران آمریکایی به رهبری سناتور دموکرات اد مارکی و چهار قانونگذار دیگر مجلس نمایندگان این کشور وارد تایوان شدند.

    به نوشته رویترز، ارتش چین اعلام کرد دوشنبه (15 اوت) همزمان با بازدید گروهی از قانونگذاران آمریکایی از این جزیره و دیدار آن ها با تسای اینگ-ون رییس جمهور تایوان، رزمایش های بیشتری را در نزدیکی تایوان انجام داد.

فرماندهی شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین گفت این رزمایش ها بازدارنده جدی در مقابل ادامه ترفندهای سیاسی آمریکا و تایوان و تضعیف صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان است.

  پیش تر هم لیو شیائومینگ نماینده ویژه دولت چین در امور شبه جزیره کره به سفر تحریک آمیز قانونگذاران آمریکایی به تایوان واکنشی تند نشان داد و از واشنگتن خواست دخالت در امور داخلی چین را متوقف کند و به سیاست چین واحد پایبند باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ نظامی چین به تبانی تایپه و واشنگتن

پاسخ نظامی چین به تبانی تایپه و واشنگتن