مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 08:522022-08-15اقتصادي

تولید در دیم زارهای سمنان جهش می یابد؟


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح جهش تولید در دیم زارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به زودی در سمنان آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف الله رضایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در دومین جلسه کمیته تخصصی در سال زراعی 1402-1401 به زودی آغاز می شود.

وی به برخی از مزایای اجرای طرح اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه دیمزارها به منظور ثبت اطلاعات بهره برداران با هدف پایش مزرعه و ارائه توصیه های فنی، پرداخت بخشی از حق بیمه سهم کشاورز، ایجاد پایگاه نوآوری مزارع الگوی و نمایشی Pvs تست ارقام جدید و مقایسه روش های کشت، کمک به تأمین بذور اصلاح شده سازگار بر اساس الگوی کشت مرسوم و مقایسه با روش های نوین و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بابت خرید ادوات و ماشین آلات نوین متناسب با طرح برخی از مزایای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: کمک به تأمین سموم و کودهای شیمیایی بذر در زمان کاشت و محلول پاشی و سمپاشی در زمان داشت، هماهنگی تأمین ادوات برداشت در منطقه، انجام آموزش های فنی تخصصی با روش های متغیر(ترویجی، رسانه ای، چهره به چهره) ویژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید در دیم زارهای سمنان جهش می یابد؟

تولید در دیم زارهای سمنان جهش می یابد؟