مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 16:022022-08-14بين الملل

رییس جمهور اسلوونی: نقش ترکیه در توافق غلات بسیار ستودنی است


«بوروت پاهور» رییس جمهور اسلوونی که به آنکارا رفته است، ضمن تمجید از جایگاه ترکیه درباره عضویت این کشور در ائتلاف ناتو به شدت ابراز خرسندی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور اسلوونی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ترکیه درباره روابط دو کشور، عضویت آن در ناتو و نقش آفرینی آنکارا در قبال روسیه و اوکراین صحبت کرد.

بنا بر گزارش روزنامه دیلی صاباح ، بوروت پاهور در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی به توافق شراکت راهبردی امضا شده بین اسلوونی و ترکیه در سال 2011 اشاره و تاکید کرد که این توافق نشاندهنده اهمیتی که دو کشور به روابط با یکدیگر می دهند.

پاهور که در اولین سفر رسمی به عنوان رییس جمهور اسلوونی به ترکیه رفته، در این مصاحبه ضمن تاکید بر اهمیت راهبردی ترکیه درباره مذاکرات چند دهه ای با موضوع عضویت این کشور در اتحادیه اروپا صحبت کرد.

رییس جمهور اسلوونی گفت: من فکر می کنم خوب است که روند مذاکره بین بروکسل و آنکارا در مورد عضویت در اتحادیه اروپا وجود دارد.

می دانم که (مذاکرات) بسیار کند پیش می رود اما با این وجود، فکر می کنم مهم است که ترکیه را تا حد امکان به خود نزدیک نگه داریم .

پاهور عملکرد ترکیه در قبال جنگ روسیه و اوکراین را مورد ستایش قرار داد و به توافق اخیر برای صادرات غلات اوکراین و روسیه اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور اسلوونی: نقش ترکیه در توافق غلات بسیار ستودنی است

رییس جمهور اسلوونی: نقش ترکیه در توافق غلات بسیار ستودنی است