مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 09:172022-08-14سياسي

اعتراف دیرهنگام وزیر ارتباطات / ماهواره خیام بومی بود یا روسی؟


طراحی کلان و مفهومی ماهواره خیام توسط سازمان فضایی ایران انجام شده است اما ساختش در روسیه اتفاق افتاده و این موضوعی است که ما از روز اول اعلام کردیم و موضوع پنهانی نبود.

- اعتراف دیرهنگام وزیر ارتباطات / ماهواره خیام بومی بود یا روسی؟ وزیر ارتباطات گفت: طراحی کلان و مفهومی ماهواره خیام توسط سازمان فضایی ایران انجام شده است اما ساختش در روسیه اتفاق افتاده و این موضوعی است که ما از روز اول اعلام کردیم و موضوع پنهانی نبود.

مردم سالاری نوشت: چند روز پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام بالاخره وزیر ارتباطات به طور رسمی اعلام کرد که این ماهواره ساخت روسیه ولی در مالکیت ایران است؛ موضوعی که در روزهای اخیر مورد توجه بسیاری بود .

در واقع در خبرهای ابتدایی که منتشر شده بود از سویی چنین تصوری شکل می گرفت که این ماهواره بومی و ساخت ایران است و از سوی دیگر آن را موفقیتی برای دولت مستقر می دانستند! البته هیچ تصریحی به اینکه این ماهواره ساخت کدام کشور است ، نمی شد اما به گونه ای با کلمات بازی می شد که چنین تصوری شکل بگیرد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت بلافاصله بعد از پرتاب این ماهواره در روز سه شنبه گذشته در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: فضا در تسخیر دانش ایرانی، ماهواره خیام با دقت تصویربرداری یک متر با همکاری روسیه به فضا پرتاب ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف دیرهنگام وزیر ارتباطات / ماهواره خیام بومی بود یا روسی؟

اعتراف دیرهنگام وزیر ارتباطات / ماهواره خیام بومی بود یا روسی؟