مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 12:072022-08-10بين الملل

عزم چین برای تحکیم روابط دوجانبه با افغانستان


نماینده ویژه چین در امور افغانستان در دیدار با وزیر خارجه طالبان تاکید کرد که روابط دو جانبه کابل و پکن طی یکسال گذشته پیشرفت زیادی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان امروز (چهارشنبه، 19 مرداد ) با یوشیایونگ نماینده ویژه چین در امور افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

  به نوشته وزارت خارجه دولت موقت طالبان، نماینده ویژه چین در این دیدار هدف سفر خود به کابل را پیگیری توافقات انجام شده میان دو کشور عنوان کرده است.

یوشیایونگ دیدار وزاری خارجه چین و دولت موقت طالبان را نشانه عمق روابط دو کشور خواند و گفت: روابط دو جانبه کابل و پکن طی یکسال گذشته پیشرفت زیادی داشته است.

  وی گفت: چین در نظر دارد تا با واردات میوه تازه و خشکبار از افغانستان به اقتصاد این کشور کمک کند.

  این در شرایطی است که مسوولان سفارت چین در افغانستان اعلام کرده بودند که روند صدور روادید برای اتباع افغانستان در سفارت این کشور در کابل آغاز شده است.

پیشتر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفته بود که پکن به زودی صدور روادید برای اتباع افغانستان را آغاز می کند و با متوقف شدن کشت خشخاش در افغانستان، در زمینه کشت جایگزین به کشاورزان این کشور کمک خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم چین برای تحکیم روابط دوجانبه با افغانستان

عزم چین برای تحکیم روابط دوجانبه با افغانستان