مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 11:572022-08-10بين الملل

اجرای پروژه بازسازی فرودگاه بین المللی موصل عراق


روند اجرای پروژه بازسازی فرودگاه بین المللی موصل عراق امروز با حضور نخست وزیر این کشور کلید خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الفرات نیوز، مراسم رسمی آغاز اجرای پروژه بازسازی و توسعه  فرودگاه بیبن المللی موصل در استان نینوا در شمال عراق با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور برگزار شد.

پس از گذشت بیش از چهار سال از آزاد سازی موصل از کنترل گروهک تروریستی داعش که منجر به ویرانی های گسترده ای در بخش های مهمی از آن، از جمله فرودگاهش شد، گام های مهمی برای بهبود شرایط اقتصادی این شهر با اجرای پروژه های بازسازی و سرمایه گذاری برداشته شده است.

گروهک تروریستی داعش، کل ساختمان های فرودگاه موصل را که نیروی هوایی انگلیس در سال 1925 بنا کرده بود، ویران کرد و سنگرهای نظامی را در باند آن مستقر کرد که باعث وارد شدن آسیب های شدیدی به آن شد.

الکاظمی در سفر قبلی خود به نینوا در ماه گذشته بر لزوم تکمیل الزامات راه اندازی این پروژه مطابق با استانداردها و موازینی که مانع از به تاخیر افتادن پروژه می شود، تاکید کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که فرودگاه بین المللی موصل فرصت های زیادی را در زمینه های مختلف برای استان نینوا و مناطق همجوار در حمل و نقل کالا و مسافر فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پروژه بازسازی فرودگاه بین المللی موصل عراق

اجرای پروژه بازسازی فرودگاه بین المللی موصل عراق