مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 09:272022-08-09اجتماعي

صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی


سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی برای تشدید باران، وزش باد و گردوخاک در برخی استان های کشور تا پایان هفته صادر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امین حسین نقشینه کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ، رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد در شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی فارس، خراسان شمالی، اردبیل، ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان صادر شده است.

جاری شدن روان آب و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از مخاطرات این هشدار است.

سازمان هواشناسی اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، لایروبی و پاک سازی نهرها و کانال های انتقال آب، عدم تردد عشایر کوچ رو و دام ها در ارتفاعات، عدم محلول پاشی و سم پاشی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران را توصیه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی

صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی